METODER

I vores feltarbejde har vi valgt at tage til Indien, vi skal ned for at undersøge den indiske kultur, hovedsageligt med fokus på at komme nærmere ind på det indiske barns trivsel.

En vigtig metode som vi benytter os meget af, når vi er ude at undersøge dette felt, er deltagende observationer (aktiviteter og situationer vi selv indgår i) og ikke deltagende observationer (set fra sidelinjen). For at vi får så meget som muligt ud af de deltagende observationer, har vi opstillet aktiviteter fra vores linjefag SKB (sundhed, krop og bevægelse), der gør det muligt for os at kunne inddrage teori og tillærte kompetencer, som vi mener, er vigtige i arbejdet med barnets trivsel. 

Derudover bruger vi interviews som et redskab, som skal hjælpe os videre i undersøgelsen af barnets trivsel.    

Når vi kommer hjem og skal bearbejde vores indsamlede empiri, vil vi inddrage fagene IIS (individ, institution og samfund), Dkk (dansk, kultur og kommunikation) og pædagogik for på den måde at kunne tilkoble empirien noget teori.